Wat?

Sinds 2016 organiseert de Lionsclub Harderwijk een boekenmarkt. In de loop van de jaren is deze steeds groter en interessanter geworden.

Waar?

Momenteel staan op onze locatie Stadsdennenweg 10 in Harderwijk ca. 20.000 boeken klaar om verkocht te worden. In deze voormalige kas waarvan we ca. 500 m2 in gebruik hebben staan ruim 80 boekenkasten + ca. 80 banendozen gevuld met boeken. Bovendien hebben we in een aparte ruimte een grote sortering aan Cd’s, Dvd’s en LP’s.

Wanneer?

Iedere vrijdag van 10 – 12 uur

Iedere zaterdag van 10 – 13 uur.

Hoe duur?

Vrijwel alle boeken, enz. kosten € 1 per stuk.

Kinderboeken kosten slechts € 0,50 per stuk.

Enkele bijzondere boeken zijn apart geprijsd (paar euro).

Wat doet de Lionsclub met de opbrengst?

Deze is volledig bestemd voor een aantal goede doelen. Veelal gaat het om ondersteuning in de regio, maar soms ook ver daar buiten. Zo heeft de Lionsclub in maart 2023 € 4500 mogen overmaken voor de slachtoffers van de aardbeving in Turkije en Syrië.

Een vast project is de Lionsboottocht. Deze is in het bijzonder bedoeld voor mensen die niet meer zo vaak en gemakkelijk de deur uit kunnen.

Hoe vind ik het boek dat ik zoek?

Alle boeken worden eerst geselecteerd. De lelijke, kapotte of onverkoopbare boeken gaan er uit. Dan worden de overige boeken gesorteerd naar categorie:

Fictie: romans, thrillers, chicklit, Nederlande literatuur (gerangschikt naar schrijver), grootletterboeken, anderstalig en natuurlijk kinder- en jeugdboeken.

Non-fictie: geschiedenis, sport, religie, kunst, kookboeken, enz.

Nemen jullie ook boeken in?

Graag. Alle 20.000 boeken zijn donaties. En omdat we per maand tussen de duizend en tweeduizend boeken verkopen is voortdurende aanvulling wenselijk. Tijdens onze openingsuren kan men boeken bij ons inleveren. Is dit niet mogelijk (te veel, geen vervoer) dan kan een afspraak gemaakt worden zodat de boeken opgehaald worden. E-mail naar lionsboeken@gmail.com.

En verder?

Verder hebben we een online boekwinkeltje. Te bereiken via de website www.boekwinkeltjes.nl door rechtsboven als zoekterm Lions Books in te voeren.

Hier staan de bijzondere boeken. Duurder, maar nog altijd voor een prettige prijs. Deze boeken kunnen na bestelling worden verzonden maar ook worden afgehaald op de boekenmarkt waardoor de portokosten vervallen.

Contact?

Voor vragen of opmerkingen kunt u ons bereiken via het e-mailadres lionsboeken@gmail.com. In het algemeen krijgt u nog dezelfde dag antwoord.

Overzichtsfilm

Foto-impressie:

Ga voor een foto-impressie naar: Foto-impressie Lions Boekenmarkt.